Blog
SSL står for Secure Socket Layer og er en teknologi, som anvendes til at hjælpe med at beskytte dine besøgendes oplysninger, når de handler eller færdes på dit website. Det kan fx være når de skal købe en vare, udfylde en kontaktformular eller tilmelde sig dit nyhedsbrev. Et SSL-certifikat sørger for at kryptere og dermed sikre data, som overføres mellem webbrowseren (brugerens computer) og webserveren (dit website).
Når et website har et SSL-certifikat, kan brugeren se det, ved at URL’en starter med ”https” i stedet for ”http”. Derudover viser browseren en grøn hængelås ved URL’en, som indikerer, at siden er sikker.
Der er flere fordele ved at have et SSL-certifikat:
Det anbefales kun at handle på websites med SSL, da det reducerer risikoen for at oplysninger kan opsnappes og misbruges af tredjepart. Et SSL-certifikat giver besøgende større tillid og tryghed.
Med et SSL-certifikat øger du sikkerheden på dit website og skaber trygge rammer for dine besøgende. Det sikrer dit website og gør det klar til fremtiden.
Google har siden 2014 givet SSL-certificerede websites en positiv forskelsbehandling i deres søgealgoritmer. Det betyder, at du i nogle tilfælde kan forbedre din placering blot ved at få et SSL-certifikat.
Hvis din konkurrent ikke har SSL, har du en konkurrencefordel, både i forhold til hvad brugeren og Google favoriserer, og det kan i sidste ende give bedre salg og omsætning.