Blog
Har du ikke en Google+ side, er det nu, du skal i gang. Google gør nu for alvor brug af de data, du ligger på Google+. Rigtigt brug giver stor værdi og branding – og så er det gratis at benytte.
Google+ firmaside kan i første omgang til forveksling minde meget om en Facebook firmaside, men da det er Google som står bag, giver det også en masser fordele i Googles søgeresultat.
Som med en Facebook firmaside har du på Google+ også mulighed for lave oplæg og kommunikere med dine kunder, men fordelen med en Google+ firmaside er, at indlæg med billede bliver vist i søgeresultatet ude i højre side, hvor AdWords-annoncerne plejer at være. Det vil sige, at du som virksomhed kan sætte fokus på de ting, som kunne være særlig interessant for dine kunder at vide, og så er det helt gratis.
Udover indlæg, får du også med en Google+ firmaprofil:
Dermed får du skabt stor synlighed og branding på dit firmanavn, for kunderne vil som det første få øje på din virksomhed, og du får ryddet evt. snyltere af vejen både i form af Google AdWords-annoncer, men også fordi du ”ejer” denne side i søgeresultatet. Der kan nemlig kun være en firmaprofil pr. søgeresultatet.
Et eksempel fra Skisport.dk, hvor du kan se hvor Google+ informationerne vises:
De fleste virksomheder er allerede oprettet på Google+. Du skal nu blot ind og melde dig som den retmæssige ejer. Find din virksomhed på Google+. Den nemmeste måde er at klikke ind på maps.google.com og finde din egen virksomhed.
Klik på flere oplysninger:
Klik herefter i højre spalte på "Administrer":
Når du har lavet din Google+ side, skal den kobles sammen med hjemmesiden ved at indsætte et publisher tag på siden. Det er en linje kode, som ser sådan ud:
‹link href="https://plus.google.com/herstårditnummer/" rel="publisher" /›
("herstårditnummer" erstatter du med nummeret på din Google+ profil).
Brug nu Google+ siden klogt til at fortælle om de nyheder og budskaber, du gerne vil have vist på Google. Det kan være nyheder, kampagner eller lignende informationer.